Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere Transparència estrena el nou sistema de queixa electrònica sense certificat i a través del telèfon 012

Transparència estrena el nou sistema de queixa electrònica sense certificat i a través del telèfon 012

Transparència estrena el nou sistema de queixa electrònica sense certificat i a través del telèfon 012

La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació ha estrenat en la seu electrònica de la Generalitat el nou sistema de queixes ciutadanes on-line sense necessitat de certificat i a través del telèfon 012.

Esta iniciativa, impulsada des de la Subsecretaria de Transparència, "s'emmarca en el pla d'aproximació de l'administració a les seues autèntiques destinatàries que són les persones i que es completarà amb les mesures de simplificació administrativa i modernització que estan adoptant-se des de la Conselleria a més de l'actualització, ampliació i millora en la dotació en personal i mitjans tecnològics de les Oficines PROP", segons el subsecretari, Alfonso Puncel.

En el cas de la queixa a través d'Internet, s'ha habilitat en la seu electrònica de la Generalitat un enllaç on, seguint uns senzills passos amb opcions molt clares, es podrà deixar constància de la queixa perquè seguisca el tràmit corresponent i la ciutadania obtinga resposta a la mateixa en el termini d'un mes.

A partir d'ara, qualsevol ciutadà o ciutadana que vullga presentar una queixa podrà realitzar-la els 365 dies de l'any a través d'Internet sense necessitat d'identificació digital o en l'horari establit per mitjà d'una telefonada al 012.

Per a la presentació de la queixa telefònica bastarà realitzar una telefonada al telèfon d'atenció 012 i un agent d'este servei li atendrà i presentarà la queixa en nom seu.

Queixes sense identificació digital

La principal novetat és que les queixes que es realitzen per esta via es podran presentar sense certificat digital en el cas que es tracten de queixes relatives als serveis administratius prestats per l'Administració de la Generalitat.

Pel que es referix a les queixes de caràcter assistencial (expedients de dependència, serveis socials i atenció sanitària), es requerirà el certificat digital si és on-line o la deguda acreditació quan siga presencial, en compliment de la Llei de Protecció de Dades, al tractar-se de serveis en què la informació subministrada pot contindre dades de caràcter personal d'alt nivell de protecció i, en este cas, és imprescindible la identificació de la persona que presenta la queixa.

Es consideren queixes els escrits i comunicacions en què es realitzen únicament manifestacions de disconformitat amb les prestacions de serveis, especialment en el cas de tardances en els terminis, desatencions o qualsevol altre tipus anàleg d'actuació deficient que la ciutadania observe en el funcionament dels serveis públics de l'administració i organització de la Generalitat i que constituïsquen falta en la qualitat del servei prestat.

Tal com ha manifestat Alfonso Puncel, "s'avança un pas més en la millora dels serveis a la ciutadania que presta l'administració de la Generalitat facilitant la presentació de les queixes de forma ràpida i senzilla i sense la necessitat de desplaçaments que, de vegades, pot suposar un obstacle en l'exercici dels drets de la ciutadania".

El projecte, que ha sigut dissenyat des de la Conselleria de Transparència en col·laboració amb la direcció general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, en breu comptarà amb la possibilitat de realitzar suggeriments i agraïments on-line.

Enllaços de la seu electrònica on s'ubiquen els accessos perquè la ciutadania puga presentar les seues queixes: consultar ací.