Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere Soler i Alcaraz impulsen la implantació de les noves tecnologies en la Generalitat a través de la nova comissió interdepartamental

Soler i Alcaraz impulsen la implantació de les noves tecnologies en la Generalitat a través de la nova comissió interdepartamental

El conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i el conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz, han presidit la primera sessió plenària de la Comissió Interdepartamental per a la Modernització Tecnològica, la Qualitat i la Societat del Coneixement (CITEC), encarregada de coordinar i impulsar les polítiques de la Generalitat en matèria de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), societat del coneixement i qualitat dels serveis públics a la Comunitat Valenciana.

Esta comissió, la presidència i vicepresidència del qual ostenten Soler i Alcaraz, respectivament, s'ha reunit hui per primera vegada des que es va adaptar el passat 15 de juliol a la nova estructura del Consell i està composta per alts càrrecs de les diferents conselleries.

Vicent Soler ha expressat la seua satisfacció per "poder començar a treballar de forma coordinada per a portar a bon terme la transformació digital de la Generalitat", i ha afegit que l'Administració valenciana "no pot arribar als ports que deu sense la coordinació necessària per a remar tots cap al mateix lloc. Estem convençuts de que la transformació digital portarà un gran treball d'equip amb què estem tots compromesos en la Generalitat".

En este sentit, el conseller d'Hisenda i Model Econòmic ha assegurat que la CITEC "serà una peça fonamental per a complir amb els objectius que té el Consell en matèria TIC i que determinarà la nostra capacitat de canviar el model econòmic en la Comunitat per a comptar amb una economia més sostenible a través del coneixement i la innovació". "Per això, la composició d'esta comissió és un fidel reflex d'eixe desig de transformació ja que, sense la col·laboració de la Conselleria de Transparència i de la resta de departaments, estaríem fent política de cara a la galeria quan necessitem efectivitat real de cada una de les nostres accions", ha afegit.

Soler ha afirmat que esta comissió "permetrà estar atents a les nostres pròpies fallades en cada racó de l'organització. Amb una bona coordinació i l'ajuda dels tècnics de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions farem possible un canvi que porta esperant esta organització des de fa més d'una dècada".

Projectes de legislatura

Per la seua banda, el director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, Vicente Aguiló, ha comunicat la creació d'una nova comissió de treball en la CITEC, dedicada a la governança TIC i l'Administració electrònica.

Així mateix, ha informat dels avanços duts a terme per la DGTIC quant a la implantació del Pla de Transformació Digital de l'Administració de la Generalitat, com és el cas de la implantació de la nova firma digital, i ha avançat que en breu s'espera l'adjudicació definitiva del contracte centralitzat dels serveis i subministraments TIC per a totes les entitats de la Generalitat, el projecte CESSTIC.

Aguiló ha explicat que "CESSTIC ens va a permetre assignar els recursos en funció de les necessitats reals, de manera que puguem retallar en allò que no necessitem i estalviar quan siga necessari". Per a això, ha sol·licitat als representants de les conselleries que "mantinguen una comunicació fluida que ens permeta saber en cada moment com reassignar recursos i així poder donar els serveis amb la qualitat requerida".

En esta mateixa línia, Aguiló ha anunciat que la DGTIC està analitzant el pes específic del pressupost i els recursos humans que s'estan assignant als treballs de desenvolupament de programari i comunicacions en els distints departaments de la Generalitat. "El nostre objectiu és obtindre indicadors sobre els graus de dedicació que assigna la DGTIC a cada departament per a ajustar-ho millor a la realitat", ha explicat.

La DGTIC ha presentat, també, els últims avanços quant a la implantació del nou registre unificat de l'Administració valenciana, que està centralitzant en una única instal·lació informàtica els registres presencials de totes les conselleries, reduint el cost en manteniment i millorant l'eficiència de la Generalitat.