Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere Els valencians tindran una carpeta digital en la web de la Generalitat per a consultar la seua informació personal, expedients, dades fiscals o empadronament

Els valencians tindran una carpeta digital en la web de la Generalitat per a consultar la seua informació personal, expedients, dades fiscals o empadronament

El director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, Vicente Aguiló, ha anunciat que els valencians "tindran una carpeta digital en la web de la Generalitat on podran consultar, des de qualsevol lloc, la seua informació personal, expedients amb l'Administració, dades fiscals o empadronament".

"Ens hem compromés que la Generalitat millore la relació amb els ciutadans per mitjans electrònics, per a estar a l'altura de les expectatives de la nostra societat actual, que ja és digital", ha explicat.

"Açò és el que esperen els ciutadans, també perquè les empreses i entitats financeres ja ho estan fent per l'interés dels seus clients. Nosaltres hem de respondre a aquesta demanda perquè el contribuent mereix rebre la millor atenció per la nostra part", ha afegit.

Segons el director general, "per a això, no sols cal oferir serveis electrònics sinó que hem de transformar íntegrament l'Administració per dins per a fer-la verdaderament digital", ha explicat.

En aquest sentit, Aguiló ha assenyalat que «la "nova Generalitat es transformarà per complet abans de 2019".

Aguiló ha assegurat: "el nostre objectiu és que canvie la relació dels ciutadans amb l'Administració perquè no hi haja diferència entre realitzar tràmits presencialment o per Internet. Així, qualsevol persona que inicie un procediment de la forma que siga podrà continuar-lo també com desitge. En qualsevol fase podrà utilitzar Internet per a iniciar, continuar o finalitzar un procediment amb la Generalitat".

"Açò també significa motivar i formar els empleats públics perquè participen del canvi, aprenent a entendre i confiar en la tecnologia i en les millores que ofereix per al seu treball i per a l'atenció i el servei públic al ciutadà", ha afegit el director general.

Aguiló ha presentat el Pla de Transformació Digital de la Generalitat durant la clausura del seminari "Transformació Digital de les AP a la Comunitat Valenciana", organitzat per la Fundació SocInfo.

El pla forma part de l'estratègia del Consell en matèria de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i s'emmarca dins dels compromisos de Morella pactats pel Consell el passat mes de novembre per al primer semestre de 2016.

Aguiló ha puntualitzat que "aquesta transformació ha de portar-nos a oferir productes i serveis públics digitals que siguen amigables i intuïtius per a tots els ciutadans, fàcils d'usar, perquè l'experiència dels usuaris siga satisfactòria i genere confiança en l'Administració digital".

El pla persegueix millorar i promocionar l'ús de l'Administració electrònica entre els ciutadans; reduir la "bretxa digital" en la societat valenciana disminuint les desigualtats en l'accés a la tecnologia i els serveis digitals; reduir les càrregues administratives a ciutadans i empreses, i ajudar a la transparència en l'acció de govern.

A més, permetrà agilitzar els processos administratius i reduir el seu cost, així com anar eliminant el paper en la Generalitat, per la qual cosa redundarà en una major i millor cooperació entre administracions públiques a l'hora d'intercanviar dades i documents, de manera que s'evite que els ciutadans hagen d'acreditar eixa informació diverses vegades, una vegada que ja es troba en poder de l'Administració.

Fases de la transformació digital

El Pla de Transformació Digital s'emmarca dins de l'Agenda Digital de la Comunitat Valenciana (ADCV) i consta de tres fases principals: una primera, en la que es completarà el Pla d'Administració Electrònica, identificant els elements tecnològics que possibilitaran la transformació digital.

"Açò inclou realitzar una labor d'integració i anàlisi que implica treballar amb altres Administracions perquè la relació de tots els elements i l'intercanvi de tota la informació funcione correctament, açò és el que cridem interoperabilitat", ha afegit.
La segona fase és la relativa al Pla d'Adaptació de serveis i Aplicacions, gràcies que es produirà la transformació interna. La DGTIC i la resta d'agents involucrats avaluaran i adaptaran els elements identificats (aplicacions i sistemes d'informació corporatius) i es formarà els empleats públics en l'ús de la tecnologia i de les ferramentes triades.

Segons Aguiló, "la conseqüència de tants anys de creixement, tant de la Generalitat com de les TIC dins de l'organització, ha generat que actualment tinguem més de 1.500 actius de programari, molt distints en origen, gestió i manteniment, que caldrà depurar i unificar amb coherència".

"Esta segona fase és important perquè primer cal generar la confiança dels empleats públics en la tecnologia, com a pas previ a intentar arribar a la ciutadania. Els nostres usuaris interns seran els que millor comuniquen els avantatges de tota aquesta transformació a la ciutadania si ells ho han comprés i constatat primer".

En la tercer fase està previst crear una oficina tècnica que s'ocuparà d'impulsar el pla i coordinar la formació, el suport i el seguiment de totes les iniciatives i projectes que es posen en marxa.