Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere Els ajuntaments valencians amb accés a l'Oficina de Registre Virtual passen d'1 a 25 en un any

Els ajuntaments valencians amb accés a l'Oficina de Registre Virtual passen d'1 a 25 en un any

Els ajuntaments valencians amb accés a l'Oficina de Registre Virtual passen d'1 a 25 en un any

El Ple del Consell ha aprovat la pròrroga, per un període d'un any, del conveni de col·laboració subscrit entre la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i l'Administració General de l'Estat, en virtut del qual l'administració valenciana pot fer ús de l'Oficina de Registre Virtual d'Entitats (ORVE), donant-li així accés al registre electrònic comú i al sistema d'interconnexió de registres.

En virtut d'este conveni, la Generalitat pot fer ús, en el seu àmbit de competències, de l'aplicació informàtica ORVE i possibilitar, promoure, impulsar i facilitar, també, el seu ús en els distints municipis de la Comunitat Valenciana.

En este sentit, cal destacar que, si bé durant el primer any de vigència d'este conveni únicament l'Ajuntament de Torrent es va unir a esta plataforma, en data de hui, una vegada transcorreguda la segona anualitat (de febrer 2016 a febrer 2017), el servei ja està operatiu en 25 ajuntaments de la Comunitat, amb un grau de satisfacció molt elevat.

Per al tercer exercici de vigència d'este conveni està prevista la instal·lació d'ORVE en, almenys, cinc oficines PROP, integració que s'espera que siga efectiva abans del 30 de juliol de 2017.

Administració electrònica en el núvol

L'Oficina de Registre Virtual és un servei d'administració electrònica en el núvol, oferit a totes les Administracions Públiques a través del Sistema d'Aplicacions i Xarxes per a les Administracions (SARA).

Esta solució permet donar resposta a la complexitat administrativa a què s'enfronta la ciutadania a l'hora de relacionar-se amb les administracions espanyoles, a través dels seus més de 20.000 oficines de registre.

ORVE permet digitalitzar la documentació en paper que presenta la ciutadania en les oficines de registre de la Generalitat i els ajuntaments adherits i enviar-la electrònicament a l'Administració de destinació a l'instant, independentment de la ubicació geogràfica o nivell de competència.

Així mateix, gràcies a ORVE, l'Administració valenciana rep els assentaments registrals enviats al seu nom, ja que l'aplicació guarda i intercanvia la documentació, amb completa validesa jurídica, a través del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR), que compta amb més de 90 oficines en la Generalitat.

Cal destacar que la firma d'este conveni no comporta obligacions econòmiques per a la Generalitat, ni tampoc per als ajuntaments que s'adherisquen.