Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere L'Oficina de Registre Virtual generarà uns estalvis de 3,3 milions d'euros anuals en l'administració valenciana

L'Oficina de Registre Virtual generarà uns estalvis de 3,3 milions d'euros anuals en l'administració valenciana

El Ple del Consell ha aprovat la pròrroga al conveni subscrit entre el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques i la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic per a l'ús de "l'Oficina de Registre Virtual" (ORVE), que permet l'accés al registre electrònic comú i al sistema d'interconnexions de registres.

La gradual integració de les oficines de registre de la Generalitat en la plataforma ORVE permetrà, segons estimacions, un estalvi anual de 3.258.525 euros.

La utilització d'aquesta plataforma de registre electrònic permet que un ciutadà, que acudisca a les oficines de registre de la Generalitat per a presentar un document, aquest siga digitalitzat en l'acte i puga així ser enviat a l'instant a l'administració de destinació a què vaja dirigit, siga quina siga la seua ubicació geogràfica.

Aquests enviaments, que tenen plena validesa jurídica, passen a estar en el Registre Electrònic Comú del sistema i d'ací es transmeten a l'administració de destinació a través del Sistema d'Interconnexió de Registres. Aquest sistema comporta un important estalvi de temps i de diners, ja que permet eliminar els enviaments de paper per correu postal o les valises entre administracions. Açò suposa una important millora en l'eficàcia del servei, ja que, en segons, el document ja està en la seua destinació.

Cal destacar, a més, que la documentació en paper es torna a l'instant al ciutadà i no és custodiada ni arxivada per l'administració, la qual cosa suposa un gran avanç cap a l'administració sense papers.

Disponible també per a entitats locals

Amb aquest conveni, la Generalitat segueix adherida per un període d'un any més a "l'Oficina de Registre Virtual" que ofereix l'Administració General de l'Estat, a través de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, i que està disponible també per a les entitats locals que s'hi vulguen adherir.

De fet, la utilització d'aquesta plataforma de registre electrònic per part de les entitats locals i diputacions de la Comunitat Valenciana generaria uns estalvis estimats addicionals almenys de cinc milions d'euros. En l'actualitat, l'Ajuntament de Torrent ja compta amb aquest servei.

La firma d'aquest conveni per a la utilització de "l'Oficina de Registre Virtual" per part de la Generalitat no comporta obligacions econòmiques, ni tampoc per als ajuntaments que posteriorment s'hi vulguen adherir.