Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere La Generalitat trau a licitació els serveis de suport per a assegurar la qualitat en els seus projectes TIC

La Generalitat trau a licitació els serveis de suport per a assegurar la qualitat en els seus projectes TIC

El Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV) publica hui la licitació per a la contractació dels serveis de suport tècnic per a assegurar la qualitat dels projectes i els serveis TIC de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC).

El contracte, amb una duració de 4 anys, té un pressupost de 9,7 milions d'euros que, davant de possibles pròrrogues, podria tindre un valor estimat final de 13,5 milions d'euros. El termini per a presentar les ofertes finalitza el 16 de setembre de 2016.

La DGTIC exerceix les competències de l'Administració de la Generalitat i dels seus organismes autònoms en matèria de modernització de l'Administració, seguretat de la informació, planificació, coordinació, autorització i control de les tecnologies de la informació, les telecomunicacions i les comunicacions corporatives i la teleadministració de la Generalitat.
La prestació de serveis TIC a la Generalitat necessita una transformació que permeta millorar l'eficiència i l'eficàcia dels serveis que actualment reben els departaments i, al mateix temps, que done resposta a totes les noves demandes de servei.

Des de la DGTIC, s'ha iniciat un procés d'estandardització i centralització en la gestió d'aquests serveis per a implantar un nou model de gestió de les TIC en la Generalitat, denominat Govern TI, per a assegurar la qualitat dels serveis de la DGTIC i millorar-ne l'eficàcia i l'eficiència.

L'objectiu final és aconseguir la gestió transversal de serveis TIC sota un mateix marc que comprén la implantació de la metodologia gv-LOGOS, així com processos, procediments, instruccions tècniques i ferramentes.
El suport tècnic d'aquest contracte inclourà quatre àrees d'activitat essencials, com ara la gestió de la demanda i projectes; la gestió de serveis; la gestió d'entregues i el control de qualitat del programari; així com la gestió de la qualitat i la millora contínua.

El contracte s'ha dividit en quatre lots amb l'objectiu que puguen participar les pimes valencianes, oblidant la grandària de les empreses i guanyant en especialització, atés que els serveis de cada lot es poden realitzar per equips de personal reduït. Els licitadors podran licitar tots els lots exposats, diversos o un. No es limita la possibilitat de ser adjudicatari de diversos lots.

El contracte augmentarà la inversió en les TIC de la Generalitat i es milloraran els actius que tinga en l'actualitat, a més de generar estalvis de manteniment en productes ineficients i de mala qualitat que posteriorment generaven majors estalvis de manteniment.

La contractació externa obeeix que la matèria del contracte requereix personal tècnic especialitzat amb certificacions en diferents normatives internacionals del sector TIC per a aquestes tasques de gestió i control de la qualitat.