Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere La Generalitat trasllada la infraestructura informàtica de Governació a la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre

La Generalitat trasllada la infraestructura informàtica de Governació a la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre

La Conselleria d'Hisenda i Administració Pública ha completat amb èxit el trasllat de la infraestructura informàtica de Governació al nou Centre de Processament de Dades (CPD) de la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre (CA9O).

El trasllat de l'equipament informàtic de les conselleries va començar el passat mes de març i el nou CPD del CA9O centralitzarà la infraestructura informàtica actualment distribuïda en 18 centres. La Generalitat continua així el procés d'integració i centralització d'infraestructures de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en el CA9O que coordina la Direcció General de Tecnologies de la Informació.

La iniciativa permetrà estalviar un milió i mig d'euros a l'any en gastos corrents en TIC, dels quals mig milió corresponen a la reducció del gasto en consum energètic.

El CPD de Governació comprén 15 servidors físics i 35 virtuals i dóna servici a més de mil usuaris de la Conselleria. Un total de huit seus, entre les quals destaquen les cinc de la Policia Autonòmica, utilitzen este equipament. Entre altres aplicacions, Governació té allotjades les del Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana i la de formació de la Policia.

Llocs de treball TIC

La Ciutat Administrativa 9 d'Octubre albergarà més de 4.000 empleats públics. La inversió per a la posada en marxa de la infraestructura TIC centralitzada ha sigut de 4 milions d'euros, quantitat que preveu el subministrament de l'equipament de xarxa i de computació.

El procés de centralització té com a objectiu simplificar la gestió dels recursos TIC i eliminar equipament redundant, reduint així gastos de manteniment i de consum energètic.

La Direcció General de Tecnologies de la Informació ha finalitzat el trasllat i la posada a punt en el CA9O dels llocs de treball TIC de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient i  l'Institut Cartogràfic Valencià, la qual cosa suposa un total de 596 ordinadors i 180 impressores.  Esta setmana s'ha completat també el trasllat dels 240 ordinadors i 40 impressores de Governació i la Direcció General de Justícia.

El procés ha permés que els empleats públics puguen disposar del seu lloc de treball informàtic l'endemà de l'arribada a la Ciutat Administrativa, la qual cosa reduïx l'impacte del trasllat en l'ús de les aplicacions de les conselleries.

Així mateix, s'ha posat en marxa en el CA9O una política de racionalització de la impressió, per la qual s'ha reduït el nombre d'equips, s'han retirat principalment  les impressores connectades a un únic lloc de treball i s'han eliminat les duplicitats.