Editor de continguts

Ves a la pàgina principal

La Generalitat connecta tots els centres sanitaris i educatius de la Comunitat per mitjà de la telefonia IP

La Generalitat connecta tots els centres sanitaris i educatius de la Comunitat per mitjà de la telefonia IP

El conseller d'Hisenda i Administració Pública, Juan Carlos Moragues, ha anunciat hui que "tots els centres sanitaris i educatius de la Comunitat Valenciana ja estan connectats per mitjà de la telefonia IP i poden comunicar-se entre ells i amb la resta de l'Administració amb la tarifa plana corporativa".

La Direcció General de Tecnologies de la Informació (DGTI) ha acabat la primera fase d'implantació de la telefonia IP en la Generalitat. Esta tecnologia ja està operativa en la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre, els centres educatius i formatius de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i els centres sanitaris de la Conselleria de Sanitat.

Moragues ha destacat que "amb esta innovació tecnològica és possible estendre la xarxa corporativa de la Generalitat a centres menuts i mitjans com els educatius i sanitaris, i això permetrà reduir la factura telefònica fins a un 20% en possibilitar l'aplicació de tarifes reduïdes i descomptes del 65% en telefonades a mòbils".

Les telefonades per mitjà de telefonia IP (Protocol d'Internet, en les sigles en anglés) utilitzen la xarxa de dades per a transmetre també la veu en format digital. Açò permet estalviar costos, per l'eliminació de línies telefòniques i centraletes convencionals i per la possibilitat d'aplicar una tarifa corporativa al consum telefònic.

L'objectiu del projecte és aprofitar la infraestructura que ja s'utilitza per a la transmissió de dades com a "única via per a totes les comunicacions, incloses les de veu i multimèdia, cosa que ens permetrà en el futur donar de baixa totes les línies telefòniques antigues i estalviar-nos cada una de les seues quotes de manteniment".

La xarxa corporativa de la Generalitat interconnecta més de 2.300 seus amb més de 73.000 extensions. Emprant esta tecnologia per a les comunicacions de veu es podran eliminar de forma progressiva els servicis de telefonia externs; això, en Sanitat per exemple, ha suposat fins ara l'eliminació de 150 centraletes i 1.100 línies externes.

"Les línies passen a convertir-se en extensions corporatives i les comunicacions són internes, dins de la xarxa, de manera que a partir d'ara els centres es podran comunicar entre ells i amb l'Administració amb la tarifa plana corporativa", ha explicat.

Valor afegit

Esta tecnologia oferix servicis de valor afegit a tots els usuaris de telefonia IP: la videoconferència o l'eliminació de fax en paper i la seua integració amb el correu electrònic, amb estalvi de paper, tòner i consum energètic. A més de reduir costos, permet ampliar els servicis i millorar el control de les telefonades.

D'altra banda millorarà l'atenció a la ciutadania, ja que hi haurà més línies disponibles, una gestió millor de les telefonades i un sistema centralitzat per a totes les seus i treballadors.

Fases del projecte

La telefonia IP ha sigut implantada en quasi tots els centres educatius de la Comunitat, 1.466, que disposen de 10.600 extensions. Només el 5% dels centres se n'ha quedat fora fins a una fase posterior, a causa de dificultats amb la cobertura.

També s'ha completat amb èxit la implantació d'esta tecnologia en tots els 547 centres d'atenció sanitària de la Conselleria de Sanitat i en alguns grans hospitals com La Fe, on ja disposen de 2.300 extensions. En total, Sanitat té ara 6.000 extensions instal•lades.

Esta mateixa solució tecnològica dóna servici de telefonia en la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre a tots els empleats públics que es traslladen al complex. Actualment ja hi ha operatives més de 1.300 extensions. D'esta manera es durà a terme una migració progressiva a la telefonia IP de totes les conselleries que s'hi traslladen, amb multiplicació de beneficis i estalvis.

Respecte a les seus d'Educació i Sanitat i les que no es traslladen a la CA9O, la Generalitat ja ha iniciat la segona fase del projecte, durant la qual modernitzarà la telefonia amb un pla de renovació.