Editor de continguts

Ves a la pàgina principal

La Generalitat centralitza la contractació del suport a les seues infraestructures TIC amb un estalvi de 674.000 euros a l’any

La Generalitat centralitza la contractació del suport a les seues infraestructures TIC amb un estalvi de 674.000 euros a l’any

La Generalitat Valenciana ha centralitzat en un únic contracte tots els servicis per a administrar i assegurar la disponibilitat i l'òptim rendiment de les seues infraestructures de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). El contracte permetrà estalviar a l'any 674.000 euros.

La Conselleria d'Hisenda i Administració Pública ha adjudicat un únic contracte que substituïx els set que hi havia fins al moment i que centralitzarà, fins a 2015, tots els servicis d'administració i explotació d'infraestructures TIC.

La directora general de Tecnologies de la Informació, Sofia Bellés, ha explicat que "amb el nou model s'estalviaran anualment 674.000 euros en estos servicis, la qual cosa suposa una reducció del 66,2% respecte al pressupost assignat de forma descentralitzada".  

"La gestió econòmica centralitzada permet traure el màxim profit als contractes que ja hi ha i estan vigents i obtindre els beneficis de les economies d'escala", ha continuat Bellés.

A més dels beneficis econòmics, amb la nova contractació s'ha definit un model de relació entre la Generalitat i les empreses TIC que permetrà ajustar els servicis consumits a les necessitats que es detecten en cada moment.

La Conselleria d'Hisenda i Administració Pública seguix així presentant resultats d'estalvi després dels dos primers anys de camí de l'Estratègia TIC 2011-2015 que perseguix potenciar la innovació tecnològica en l'Administració a través d'un ús eficient de recursos.

Nou model de contractació

"El nou model de contractació és menys costós, més eficaç i simplifica la gestió", explica Bellés. "A més, ens permet disposar dels servicis més adequats per a garantir que les infraestructures d'administració electrònica estiguen disponibles en qualsevol moment del dia i de l'any, i millorar la relació amb el ciutadà i resoldre qualsevol incidència que sorgisca", ha afegit.

Finalment, la directora general ha destacat la labor de la DGTI en la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre, a la qual s'ha dotat de les infraestructures TIC necessàries per al treball de 4.000 empleats públics (Centre de Processament de Dades, telefonia IP, electrònica de xarxa, etc.).

Bellés ha indicat que "en estes instal·lacions s'estan consolidant amb èxit els sistemes d'informació de les conselleries que allí es traslladen, per a garantir la continuïtat de totes les aplicacions i servicis i estalviar entorn del milió i mig d'euros anuals en gastos corrents".

La DGTI està planificant noves actuacions semblants amb l'objectiu de fer convergir contractes vigents en macrocontractes per a la provisió de servicis d'impressió de pagament per còpia, atenció al lloc de treball de l'empleat públic, actualització i suport de llicències, etc.

ValenciaPlaza.com
El Periódico Mediterráneo