Publicador de continguts

Ves enrere El Consell aprova la revisió de 84 normes legals i la tramitació en línia de 55 nous procediments

El Consell aprova la revisió de 84 normes legals i la tramitació en línia de 55 nous procediments

El Consell ha acordat hui noves accions de simplificació, reducció de càrregues administratives i impuls de l'Administració electrònica en el marc del Pla de Simplificació i Reducció de Càrregues Administratives de la Generalitat, Sirca-2.

L'acord aprovat establix un termini de sis mesos, des de la publicació d'este, per a revisar i adaptar les disposicions legals annexes, a fi de fer efectives les mesures d'harmonització i simplificació detectades després d'analitzar-lo. Este nou acord suposarà derogar 51 disposicions i modificar-ne 2 més, que quedaran en 31 noves normes, la qual cosa suposa un total de 84 normes afectades.

De la mateixa manera, des de l'aprovació de l'acord i en un termini màxim de quatre mesos, s'incorporaran a la seu electrònica de la Generalitat 55 procediments administratius, a fi que els ciutadans valencians puguen tramitar-los a través d'Internet.

Les modificacions normatives afecten matèries de competència de les conselleries de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua (2 normes); Economia, Indústria, Turisme i Ocupació (13); Hisenda i Administració Pública (6); Educació, Cultura i Esport (3); Sanitat (1); Infraestructures, Territori i Medi Ambient (5); Benestar Social (2), i Governació i Justícia (2). Amb l'acord aprovat hui, són ja 205 normes les revisades en el marc de Sirca-2.

Quant als nous procediments administratius que podran tramitar-se en línia, es tracta de 10 procediments relacionats amb competències de la Consellleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua; 15 d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació; 1 d'Hisenda i Administració Pública; 11 de Benestar Social; 7 d'Educació, Cultura i Esport, i 11 d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient. Estos procediments se sumen als més de 700 que els ciutadans valencians ja podien tramitar de manera telemàtica.

La simplificació normativa, la reducció de càrregues administratives i la implantació de l'Administració electrònica són prioritaris per al Consell en la seua aposta per una nova administració més eficient, àgil i pròxima als ciutadans, i figuren també entre els objectius bàsics i les recomanacions de l'Informe de la Comissió per a la Reforma de les Administracions Públiques (CORA) del govern central.