Editor de continguts

Ves a la pàgina principal

Disponible en línia la sol·licitud per als actes de conciliació de treballadors en els ajuntaments

Disponible en línia la sol·licitud per als actes de conciliació de treballadors en els ajuntaments

La Generalitat ha presentat el projecte eSMAC per a la sol·licitud en línia de la realització d'actes de conciliació de treballadors en els ajuntaments. El Servici de Mediació, Arbitratge i Conciliació (SMAC) és un requisit previ a la via laboral davant de la jurisdicció social.

La Generalitat, a través de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social i la Direcció General de Tecnologies de la Informació, ha posat en marxa un projecte per a poder traslladar als ajuntaments la realització d'actes de conciliació de treballadors davant del SMAC. El servici, dependent de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, s'oferia fins al moment en els Servicis Territorials de Treball.

En col•laboració amb el Servici Territorial de Treball de València i l'Ajuntament d'Alzira, com a primera entitat local participant, s'ha implantat la sol·licitud en línia per a la realització descentralitzada dels actes de conciliació en els ajuntaments.

Per a fer estos actes davant del SMAC, fins ara els treballadors havien de desplaçar-se des dels seus llocs de residència per a sol·licitar i celebrar la conciliació en els Servicis Territorials de Treball, situats en la capital de les províncies d'Alacant, Castelló i València.

Ara, els afectats podran sol·licitar en Internet, per mitjà de la firma electrònica, que els actes de conciliació es traslladen a un ajuntament adherit al servici. La sol·licitud es pot presentar en línia, a través de la pàgina web d'eSMAC.

Per a això, s'ha adaptat el sistema informàtic presencial del SMAC, que permet enregistrar les sol·licituds presentades en el Registre d'Entrada, generar la cèdula de citació, realitzar un seguiment dels actes de conciliació programats i obtindre dades estadístiques.

La directora general de Tecnologies de la Informació, Sofia Bellés, ha explicat que "els ajuntaments que desitgen disfrutar dels avantatges del projecte tan sols hauran de sol·licitar-ho a la Generalitat i adherir-se al conveni". En este sentit, "s'ha habilitat l'accés a l'entorn d'aplicacions corporatiu del Consell per als nous lletrats autoritzats dels consistoris, els quals rebran formació específica i tindran un canal de comunicació per a incidències del sistema".

El termini per a la presentació de la demanda de conciliació davant del SMAC és de 20 dies hàbils des del moment de l'acomiadament. En el cas de reclamacions de quantitat, el termini és d'un any. La presentació de la sol·licitud de conciliació suspén els terminis de caducitat i interromp els de prescripció.