Publicador de continguts

Ves enrere El Consell manté oberta la consulta pública de l'Agenda Digital de la Comunitat Valenciana

El Consell manté oberta la consulta pública de l'Agenda Digital de la Comunitat Valenciana

La Generalitat manté oberta la consulta pública de l'Agenda Digital de la Comunitat Valenciana (ADCV), a la qual poden realitzar-se aportacions a través de la pàgina web (https://agendadigital.gva.es) fins al pròxim 15 de setembre.

Coordinada per la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, l'ADCV respon al propòsit del Consell d'establir una estratègia per al període 2014-2020, capaç d'impulsar a través d'iniciatives concretes l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) com a motor del creixement econòmic sostenible i de l'ocupació de qualitat a la Comunitat Valenciana.

El secretari autonòmic d'Administració Pública, Pedro García Ribot, destaca que "és imprescidible sumar al procés d'elaboració de l'Agenda el punt de vista i les aportacions de tots els agents socials implicats i per això des del Consell volem presentar la nostra proposta a consulta pública, de manera que puguen arreplegar-se les aportacions per mitjà d'un procés obert, transparent i col·laboratiu".

L'ADCV orientarà les activitats en matèria de societat digital i TIC en la Comunitat els pròxims set anys i suposarà una inversió aproximada de 600 milions d'euros, cofinançada amb fons europeus i distribuïda entre els programes pressupostaris de les Conselleries que desenrotllaran els plans i projectes específics.

García Ribot subratlla també que "la proposta d'agenda del Consell combina elements específics de la realitat socioeconòmica valenciana amb les prioritats proposades per la Unió Europea i el govern central".

Així, s'emmarca en la mateixa línia que l'Agenda Digital per a Europa, una de les set iniciatives emblemàtiques d'Europa 2020, que traça un pla per a maximitzar el potencial econòmic i social de les TIC i apunta un finançament prioritari per a les agències digitals regionals.

Eixos bàsics

Per a assolir els seus objectius, l'ADCV s'articula entorn de tres eixos bàsics:

  • Ciutadania Digital: amb l'objectiu de promoure la participació activa de ciutadans i empreses de la societat digital
  • Economia Digital: per a impulsar l'augment de la competitivitat i la creació d'ocupació a través de les TIC
  • Administració Digital: centrada en la millora de la qualitat i l'eficiència de l'administració pública

En el cas concret de l'ús intensiu de les TIC en la Generalitat, el Consell té com a objectiu que l'ADCV aporte una administració pròxima, una administració sense paper i una administració transparent.

Per a Moragues es tracta d'aconseguir una administració que "acoste els ciutadans i empreses per mitjà de la provisió de servicis avançats a través d'Internet, que permeten eliminar càrregues administratives; millore l'eficiència, amb la incorporació de les TIC per a arribar a una administració sense paper i, en tercer lloc, que augmente la transparència de l'administració amb nous canals de participació ciutadana".

El potencial econòmic del mercat TIC ha anat en augment durant els últims anys, com demostra el fet que el sector contribuïx ja en un 20% al creixement de la productivitat general de l'economia. En la Comunitat Valenciana, suposa un 9´5% del PIB.